Kreativní destrukce pro všechny destruktivní kreativce

Destrukční deník

1

Autor: Keri Smith
Původní název: Wreck This Journal
Překlad: Olga Bártová
Autor obálky: Pavel Beneš
Počet stran: 224
Nakladatelství: Albatros Media - CooBoo 
Rok vydání: 2014

Destrukční deník, jehož krédem je „Tvořit znamená ničit“ jistě není třeba nikomu představovat. Alespoň podle počtu videí na YouTube a množství fotografií na Instagramu se zdá, že takto kreativní je dnes snad už každý. A je to dobře! Jsme součástí uměleckého projektu a současné umělecké scény. Destrukční deník byli již přeložen do pětadvaceti jazyků včetně češtiny a všechny ty miliony prodaných výtisků tvoří dohromady i každý zvlášť obrovské a jedinečné umělecké dílo. Autorka a konceptuální umělkyně Keri Smith nás na jeho stránkách nabádá k jeho ničení, ale hlavně se v nás snaží vzbudit skryté vlohy a probudit konstruktivní kreativitu, o které jsme ani nevěděli, že ji v sobě máme.

2

Neobvyklé a originální nápady se můžou zrodit jen z neobvyklých, pro někoho šílených a nepřirozených činností. Mezi ně určitě patří: „Vezměte si deník s sebou do sprchy!“ nebo „Udělejte si z deníku botu!“. Při takovýchhle úkolech vaše mysl dozajista vybočí ze zajetého módu přemýšlení a zrodí se v ní nějaký znamenitý nápad nebo myšlenka. Destrukční deník ale určitě nemá za úkol z každého svého čtenáře udělat nového Andyho Warhola, můžete se také jen pobavit a příjemně zrelaxovat při plnění antistresových úkolů jako: „Čmárejte zběsile a divoce a zcela bezstarostně.“ , „Připevněte k hřbetu provázek. Pořádně deník roztočte. Ať bouchá do zdí.“ nebo jen „Strana pro sprostá slova“.

3

Keri Smith je kanadská ilustrátorka a autorka již několika tvořivých bestsellerů mezi než patří How to be an Explorer of the World -the Portable Life/Art Museum, The Pocket Scavenger a do češtiny přeložených Toto není kniha a Čurbes: Rukověť nehod a omylů. Keri Smith se věnuje především ilustrátorské práci a mezi její klienty patří New York Times, Washington Post, People či Yahoo.

koláž                           Zdroj: www.kerismith.com

Keri také pořádá workshopy na základě svých knih a vyučuje konceptuální ilustraci na Emily Carr University of Art and Design, ve Vancouveru v Kanadě. V roce 2013 se Keri Smith spolu s Yoko Ono a dalšími umělci podílelala na díle “Never Islan“ Alexe Hartleyho pro Kulturní olympiádu. Tak jako vás při zpěvu Yoko Ono napadne jestli to je ještě zpěv, může vás při prohlídce konceptuálním umění napadnou jestli to je stále umění. Práce Keri Smith stojí právě na dokončení čtenářem, zakládá si na tom, že její díla jsou otevřená a až my jim můžeme vdechnout život.

10

Chci vám ukázat ještě pár mých dokončených stránek, které jsem si nejvíc užila, i když jejich tvoření jsem zvládla bez větších dobrodružství, ve své komfortní zóně, takže ty pravé výzvy mě teprve čekají a už se těším, jak budu přelézat plot s : „Tuhle stranu zakopejte u sousedů na zahradě.“

6

Moje bezmyšlenkovité čmárání při hodinovém telefonátu.

9

Nejdéle tvořená strana. Měla jsem ta kolečka dělat větší 😀

4

K převrhnutí či bryndání mě ani není třeba navádět, jde to takřka samo 🙂

8

Vůně, dle mého výběru byla Daisy od Marca Jacobse, jak můžete poznat z mých barvitých ilustrací 😀 ale stejně na mě z této strany dýchá nesmrtelná Teen Spirit.

7

Malá mořská víla Ariela doplňuje ten smutný vypraný cucek, který můžete vidět uprostřed. Opravdu jsem nečekala, že mi z vyprané stránky zbyde tak málo, zato mě pohled na ni vždycky hodně rozesměje.

5

Konečně důvod proč na ulici sebrat jednu náušnici.

12

Stránku, která se mi nejvíc líbí jsem zatím nikomu nedarovala, protože je to právě tahle strana s Charlieho nahranou kazetou skvělých hitů. Pokud jste někdo ještě nečetl Ten, kdo stojí v koutě napravte to hned a pokud chcete mít tento krásný přehledný seznam soundtracku k výborné knize, hlaste se mi do komentářů s adresou, ráda věnuji (když mě ta kniha tak nutí).

13

Princezna ve mně promluvila!

11

Destrukční deník je hit teenagerů a dospělých, kteří nemají kam lepit všechny své samolepky My little pony a Disney princezen, dospělých, kteří už školním lavicím odrostli a nemají tak sešity k počmárání a učebnice, kterým chcete ničit desky. Můj hit je to tedy rozhodně a vřele ho doporučuji i Vám!

100%

2 thoughts on “Kreativní destrukce pro všechny destruktivní kreativce

Zanechat Odpověď

